Söndagspyssel

Idag har jag pysslat näst intill hela dagen. Det har varit oerhört frigörande. Det första jag gjorde var att sy ihop en nyckelgömma. Mönstret hittade jag på craftspassion.com.





Så underskattade de är de där nyckelgömmorna!



Sen till ett planerat projekt. Linsskyddet var lite i farozonen på semestern, så jag gjorde en liten påse till det, att hänga på kameran. Stänganordningen är en sån där, ja... vad ska man kalla det? En sån där klämbygel som finns på gamla myntbörsar? Jag hittade ett gäng såna för 3kr/st i Thailand. Man klämmer på sidorna för att öppna och när man släpper smäller den ihop, ja, ni fattar.





Bara sååå praktiskt!



Kusinen dök upp lagom till middagen och hade önskat sig en sån där macarong-myntbörs. Men se den fick hon allt göra själv! Jag leka sy-fröken och efter en (enligt henne alltför lång) stund blev den klar! Fin blev den också!



Med kompisarna.




Kommentarer
Postat av: Kristin

Nu hänger den på mina jobbnycklar så jag visar upp den stolt varje dag när jag svassar runt på jobbet med nycklarna runt halsen :)

2012-03-20 @ 22:08:57
Postat av: Kristina

Hej! Har så letat efter såna snäpp-stängare...men vet ju inte ens vad dom heter på svenska så jag kan förstå var jag kan köpa dom...Helt underbara små sy saker har du dessutom gjort! Inspirerande sida:)

2013-07-28 @ 14:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0