Bokköp och W.I.P.

Jag har lyckats köpa en ny bok. Idag slog jag till på Theo Sundhs Virkat för män. Stundtals humoristisk och ganska retroinspirerad bok med accessoarer till män. Boken är indelad i olika stilar. T.ex. "dandy", "hillbilly" o.s.v. Många fina fotografier av författaren själv. Väldigt fin och väldesignad bok och uppfriskande med en man som släpper virkbok på svenska. Missa inte Theos blogg heller, finnes här.

Nu till W.I.P. #41324687, typ... Varför kan jag inte göra klart en grej innan jag börjar en annan? Det är detta som gör att jag har lägenheten full av pysselgrejer och aldrig någonting att blogga! Hur som helst hitta jag ett mönster här som jag var tvungen att testa lite. Som vanligt tog jag i lite extra med maskorna så vi får se vad som händer.

Ska jag räkna upp mina W.I.P. (av de jag kan komma ihåg) så har jag:

Korsstygnsbroderi: 4st, varav 3 ganska stora
Virkningar: 4 vad jag vet...
Stickningar: 2.
Sömnad: 1.
Övriga projekt: ca 4. Kanske.

Summa : mellan 12-14 pågående projekt. Japp. Trevligt. Samt en ökande "det här vill jag börja med"-lista. Dags att dra ner på spontana infall och hålla kursen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0