Semesterpyssel

Såhär på semestern tänkte jag i största möjliga mån göra klart alla ofärdiga projekt, och avsluta allt så jag efter semestern kan börja på något helt nytt. Jag var bara tvungen att testa lite grejer först...
 
Mitt i allt korsstygnsbroderande kommer jag på den ena bra idén efter den andra. Jag var tvungen att rota lite bland tygerna. Hittade lite tyg jag glömt och var tvungen att prova en idé med det också.
 
This weekend I just had to get some crafts out of my system. So I took a break from all the must-complete-projects and created some of the ideas that were occupying my thoughts. The hippo purse just sort of happened when I went through my fabrics, but the crocheted llama and the flower purse turned out all right. All from self-made patterns.
 
Mellispyssel 1:
 




 
Det blev ett fodral/plånka att ha nåt i. Kvitton? Broderigarn? Nagelfil? Hittade detta foldhästbelamrade jerseytyg och ville bara kolla om man kunde göra något vettigt med det med lite hjälp av vliseline. Det gick. Fast bårderna av snedband lämnar övrigt att önska. Men ganska charmig ändå med sina gapande flodisar.
 
 
 
 
Mellispyssel 2:
 
I denna bloggs begynelse sydde jag en kuvertväska. Den blev inte allför bra då jag bara sydde den med tyg och inget mellanlägg eller någonting. Jag kan lite mer om väskor (men inte mycket) nu så jag testade igen. Denna gång med både vliseline och mellanlägg så resultatet blev helt godtagbart.
 

Tygen är båda från Tilda/Panduro.




Rosetten är gjord av en textilapplikation från Tilda/Panduro
som jag, på baksidan, limmat fast band under.









Magnetlåset pillade jag av en gammal trasig väska en gång i tiden.



Bandet på fickan inuti följde med juli-numret av Mollie Makes.




Mellispyssel 3:

Vi var på Parken Zoo i Eskilstuna på vår bröllopsdag, och de hade så söta lamor där. Jag funderade på att jag inte sett något bra virkmönster på lamor, så jag provade göra ett själv. Här är resultatet, efter eget mönster:


Laman är virkad av bommulsgarn (mörkbrun) och effektgarn (Red Heart Las Vegas).
Men polyestergarnet Las Vegas var ingen virkdröm, direkt.






Sötlama!
 
 
Äkta varan på Parken Zoo.
 
 

Så! Nu kan jag återgå till att tömma vrårna på hyllvärmarpyssel. Jag var tydligen bara tvungen att få ur mig lite idéer först...
 

Kommentarer
Postat av: Pleu

Vilken otroligt söt lama! :)

2012-07-24 @ 01:23:29
URL: http://pleu.blogg.se
Postat av: Frida

Hello miss Pyssel. Hur går det med kattkojan? ;)

Svar: Jo då, den är halvvägs. :) Har Siri börjat skrika efter den? >0x0<
Viktoria

2012-08-07 @ 13:20:06
URL: http://uppsalasfinest.wordpress.com
Postat av: Annika

Jättefin lama!! Önskade jag kunde virka!

2013-10-11 @ 12:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0