Fjärlisbroderiet äntligen klart!

I min lilla miniserie: göra-klart-det-som-ligger-och-W.I.P:ar-hemma har jag kommit till korsstygnsbroderierna. VARFÖR jag startar tre ganska stora broderier på en och samma gång, vet jag inte. Varför inte bara göra nåt litet? Nej, nej. "Den här blir perfekt till... Och den här ska jag ha..." Bla bla bla. Eller hur? Det slutar bara med att jag lägger dem någonstans och försöker glömma bort dem eftersom det tar så lång tid och jag egentligen inte gillar att göra samma sak för länge. Jag är dessutom expert på att börja med nåt som jag inte ens vet vad jag ska ha det till bara för att: "Nej, men den var ju så fin!"
 
Nog tjatat, jag fick tummen ur och gjorde klart ett av de tre projekten genom att helt enkelt skala ner det lite. Det var en hög med fjärilar som skulle ha blivit tolv stycken men fick bli åtta.
 
This week I finally compleated one of my cross stitching projects. Two more, rather big projects, are still wating to be finished, but I have decided to call this a victory!
 
 
Äntligen!
 
 
 
 

Broderiet är inramat med stort sick-sackband i rosa från Stoff och Stil.





Även tyget på baksidan är från en gammal kollektion av Stoff och Stil.




Mönstret på fjärilarna kommer från Cross Stitcher nummer 236.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nattis

Jättefint!!

2012-07-11 @ 20:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0