Pysselfesten 2011

När bloggen fyllde tre i november, hade jag min sedvanliga pysselfest. Mat och tårta och pyssel som vanligt.
Själv hann jag bara virka en liten minicupcake, och sen agerade jag pysselmentor åt de nya rekryterna Johanna och Erica.




I år fick jag ansluta ett litet extrabord. Här afternnon tea:ar vi.
Fr. v: Judit, mamma, Johanna, Kristin, Erica, Sara och Ulla-Britt.




Jo, men jag vet. Tårtan hade kunnat se lite
snyggare ut. Men den smakade i alla fall bra.




Pyssel- och vindags! Mycket filtpyssel i år.




Astrid fick lite virkat sällskap, men var mest intresserad av ljuslyktorna.
Mamma Nathalie fick pyssla med att hålla koll på buset istället.




...ooooch farbror Chrstian fick hålla koll på TV:n med pappa Tommy.




Judit stickade åkpåse till det lilla livet som låg i magen.




Mamma hade med sig virk-korgen. Däri låg ett pågående kuddfodral.




Sara gjorde pepparkakspynt i brun filt.




Kristin med ett helt vanligt jul-spöke.




Johanna lärde sig virka. Det blev en tagglös naken-igelkott. Eller nåt...






Erica gjorde filtzombies i lite större format.




Erica visar upp vantarna jag virkat till henne tidigare den hösten.
Mina första vantar! Efter eget mönster.




På småtimmarna blev det ost och kex!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en trevlig kväll! Vi ses iår igen!

2012-01-29 @ 20:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0