Virk-favoriter på nätet

En evig källa för inspiration är ändå andra bloggares pyssel och hantverk. Jag samlar gärna på mig bokmärken i min jakt på nya utmaningar och idéer. Den här gången tänkte jag dela med mig av några virk-favoriter som legat och värmt bokmärkesfliken ett tag.


crochet by faye:
Virkning är en underbar sak som man kan använda till nästan allt. Till och med knapptillverkning. Den här heter säkert något bra på svenska, men på engelska heter den "frog", och jag har använt den en gång, med stor framgång. Roliga var de att göra också. Faye beskriver de olika stegen hur bra som helst och det går inte att misslyckas. Prova!

Bild: crochetbyfaye.blogspot.com




Knittink:
Knittink erbjuder en gratis mönstergenerator online för att bygga och designa egna amigurumimönster. Funktionen är på engelska, men lätt att förstå och med hjälp av olika verktyg kan man ändra i de tecknade bilderna och nya beskrivningar anpassar mönstret eftersom.


Bild: www.knittink.com




Sarah London
Virkbeskrivning på enkel, men ack så genial halsduk i farmorsrute-stil.


Bild: sarahlondon.wordpress.com



Craft Passion:
Virka afrikanska blommor till väskor, filtar, grytlappar, sjalar, m.m...


Bild: www.craftpassion.com



Börja virka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0