Snabba servettringar

Ibland vill man ha lite piffig dukning, men med liten budget. Till mitt bröllop gjorde jag servettringar i papper. Jag valde en enkel fjärilsdesign.

Börja med att göra en mall. Prova dig fram
med vad som blir bra runt dina servetter.



Jag använde scrapbookingpapper, 30x30cm.
Lite tjockare, så de inte går sönder.



När jag klippt ut servettringarna använde jag ett falsben som
jag höll ner remsan mot bordet med, och sen drog jag igenom
remsan så den blev lite böjd á la presentsnöre.



Trä in hacken i varandra, som är skurna omlott, och den är klar!



Foto: Kristin Wikström

Uppe i vänstra hörnet ser ni en glimt av slutresultatet samt bröllopets förrätt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Pleu

Så enkelt och ändå så tjusigt. :) Jag gör sällan saker i papper, mest för att jag gillar mer hållbara material, men till ett bröllop eller en annan fest med fler gäster än vad man normalt sett brukar ha så är det här ett underbart tips. :)

2011-11-09 @ 19:43:24
URL: http://pleu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0