Tidningstips!

Jag är beroende! De säger ju att första steget är att erkänna. Men sluta? Hur kan jag!? Jag klarar mig helt enkelt inte utan pysseltidningar! 100-tals kronor rullar varje månad och när jag stått en stund och dreglat över Presstops hobbyhylla följer en, gärna två tidningar med mig hem.
Ja, det är ju inte som det är billigare än att köpa böcker! Nej, glöm! Presstop envisas med att lägga på 100-120% på priset för utländska tidningar. TROTS det, har jag svårt att sluta.
Att prenumerera från ursprungslandet är billigare än att köpa i dyr tidningsbutik, men att lägga ut 650-800kr på en gång svider lite i plånboken. (Fast egentligen är det bara kostnaden för tidningar jag lägger på ca 2 månader när det är som värst.)

Jag har provat mig fram och har en del favoriter att dela med mig.


Ny tidning från brittiska öarna, Livsstilsmagasin med pyssel. 13nr/år.




Underbara korsstygnsmönster och idéer. Brittisk tidning. 13nr/år.




Amerikansk virktidning med moderna och ungdomliga mönster för vuxna och barn.
Jättebillig att prenumerera på! Och, ja, jag gör det. :) 6nr/år.




En kortmakartidning från England med enkla beskrivningar och idéer. 13nr/år.





Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hej! Kom hit av en slump och blev så full i skratt, igenkänningen är enorm. Press-stop tar mina pengar, men gud så underbart det är med en helt ny hobbytidning och en kopp te i soffan. Kul att se att fler är som jag! :-)

2011-08-16 @ 22:57:01
URL: http://alifeofcrafts.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0