Knappgran

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av ett lite annorlunda julpyssel jag sett på nätet en gång. Helt galet kul för en sådan knappnörd som jag.




Jag köpte en styrolitkon på Panduro, valde ut ett färgschema för knappar och pärlor och köpte matchande knappnålar på Åhléns. Pärlorna är från Panduro och knapparna har jag dels köpt på Mattsons Band på Kungsgatan, Stadsmissionen och Dolly's tyger på S:t Eriksplan, samt en och annan "1 kr/knappen"-burk på div. tygaffärer.






Börja med att nåla fast ett tyg att vika om konen och fäst med huvudlösa knappnålar. Jag valde ett vitt bottentyg eftersom det passade mina färger bäst. Men vill man har en mer naturtrogen gran kan man ju prova grönt osv.





I botten limmade jag en rundel hobbyfilt på plats med limpistol.






Sen är det bara att köra på. Nåla fast knapparna på konen med knappnålarna. En del knappar nålade jag fast med pärla på huvudlös knappnål (se mittenbilden). Börja med de stora knapparna och gå sen vidare i storleksordning. Avsluta med de mindre.




Jaha, så var knappgranen klar. Högst upp satte jag en knappnål med hjärtformat huvud.






På sin rätta plats.


Kolla, det var snö förra vintern!


Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0