Semesterfynd

Alltid när jag reser någonstans (läs Storbritannien) hittar jag så mycket otympliga saker att ta med hem. Eftersom vikten är så extremt begränsad på flyget (tack för det Ryanair) gäller det dock att prioritera. I juli var vi i Edinburgh, jag och maken. Vi var dock inte där så pass länge att jag hann besöka HobbyCraft, som låg en bit utanför stan. Tur var väl det, för av de 15kg väskan får väga, så vägde den nog precis det (efter ompackning på flygplatsen, hehe).
Lite sakar hann jag i alla fall hitta...


Scott Monument
Maffigt minnesmärke mitt i stan över kända skotska författaren
Sir William Scott som skrev bl.a. Ivanhoe och Lady of The Lake.




Edinburgh Castle, sett från en av stadens parker.




Utsikt över New Town från slottet.
Underbar stad med underbara människor, rekommenderas varmt!




Ja, se shoppingen. Korsstygnskit från slottet, knappar, stämpel och toffsar från Old Town,
tidningaroch papperspyssel fr. Accessorize, Paperchase och Paper Tiger samt
nåldyna och en (stor och otymplig med oemotståndlig) sylåda från Cath Kidston.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0