Broderade bokmärken

Jag har fastnat rejält för korsstygn, så på senaste symässan passade jag på att kombinera två kärlekar, korsstygn och London, när jag köpte bokmärket "Streets of London".



Såhär blev det till slut.






Detaljbild. Många halvstygn och efterstygn.






Efter köpe-kitet så hittade jag en liten illustration av Margaret Sherry i Cross Sticher nummer 231. Det var ett bokmärksemotiv med texten "Chrick Lit" och en flygande höna med ett bokpaket. Så söt!




Jag broderade på en blå spillbit från "Keep Calm..."-tavlan.





C ville att jag skulle göra ägg som ploppar ut bakom och som sprängs
i bakgrunden. Jag sa att han borde skära ner på datorspelen. ;)






Detaljbild på hönan, som jag verkligen gillar utgången på.





På baksidan limmade jag fast en bit filt, med en pappskiva
mellan de olika tygen. Svart tofs kommer från Panduro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0