Enkla neccessärer

I den extremt matnyttiga tidingen Sew Hip nummer nummer 16 hittade jag ett extremt enkelt mönster på neccessärer.

 

 

 

 

 

Färdiga neccessärerna.
Använde det som fanns hemma, så på grund
av blixtlåsen blev det ett "stående" format.

 

 

Jag lyxade till det med vaxduk på insidan så man lätt kan
torka ur dem när man spillt lite smink och krämer eller något.

 

 

Den "lilla". 20x25cm.

 

 




Den "stora". 25x35cm.



Tyvärr blev inte slutresultatet vad jag önskat, eftersom min kära Bernina vägrade samarbeta. Hon checkade ut helt enkelt och är nu hos "doktorn" i några veckor.
Jag fick tillhandahålla med Lillebror, min lilla oavancerade, lätt bråkiga brothermaskin. Hoppas Bernina blir frisk annars är nog en nyinvestering nödvändig, tyvärr.
Man går bara inte tillbaka till Lillebror efter en dejt med Bernina!

Ja, ja... Det blir seriös shopping på blixtlås senare i höst. Mitt lager är nu slut! *snyft*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0