Ny pysselbok - recension

Nu i höst kom Josefin Ekman ut med sin andra pysselbok, Julpyssel de luxe. *Katching" och den var min!

 

 

 

 

 

Boken är uppbyggd precis som den förra. Fina bilder, plåtade av Sara Danielsson, visar varje projekt bredvid Josefins pysselbeskrivningar.

Som van pysslare kan jag tycka att en del pyssel känns lite mer som "bokutfyllnad" men en del projekt är verkligen fina och nyskapande. Dock har jag sett en del saker förut, i tidningar/på TV, även om Josefine har piffat upp dem lite. En jättefin gå-bort-bok såhär innan advent. Det är en bok med extremt blandad svårighetsgrad vilket gör den en bra present både till ovana och vana pysslare.

Även om jag önskat mer av boken får den ett relativt högt betyg, då jag tycker att det fortfarande finns dåligt med pysselböcker av och för oss nordbor. Josefins pyssel sprider dock en pysande mys-julkänsla vid vändandet av varje blad.

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0