"Jasså är det ålaskinn!" (läs med skånsk dialekt)

I helgen som gick hade jag långväga besök, ända från Lund! Min gammla klasskompis Annika var här och förgyllde med sin närvaro. Efter diverse drinkar och seriös Stockholmsshopping lyckades jag lura ner ännu en i pysselträskets dunkla marker, MUHAHAHA! Jag är som Näcken, för de kommer aldrig upp igen! (hoppas i alla fall) Hur som helst är det ett väldigt trevligt träsk där man gärna kan sjunka ner allt som oftast. Alltså fick vi rätt mycket gjort! Det hela grundades med en sväng till Panduro (-igen, jag blir så fattig!).

Pyssel nummer ett blev smycken. I vanlig ordning togs köksbordet i besittning. Annika pysslar ihop örhängen.


Vi snubblade också förbi en smyckesbutik som hade 75% rea. Jag fastnade för ett armband med hibiskusar, men var inte särskillt förtjust i fjärliarna. Så jag köpte två!


Enbart för att kunna pilla sönder dem, såklart! Jag klippte av fjärilarna med en avbitartång och la åt sidan.



Sedan använde jag de befintliga låsen, blommorna från båda armbanden och ett gäng smyckesringar jag hade liggande hemma.


Tadaa! Nytt och fint armband med bara massa fina hibiskusar!

 

 

Annika gick lite överkurs och lindade in nät i
sytråd av sina nya örhängen. Hur ballt som helst!

 

 

Pyssel nr. 2: Jag hittade en liten vit fågel i en inredningsaffär som jag självklart slaktade från sitt spänne bara för att limma fast på ett satinbandsinsytt diadem.

 

 


Wohoo! Fågelbo i håret!

 

Sen blev det såklart kanzashidags! Vem lyckades jag frälsa så hon beställde boken påväg en hem på tåget? Another one bites the dust (eller möjligtvis tygblomma)!

 

 

Två av mina fyra alster från lördagen.


 

Och här är de andra två.

 

 


 

Bjuder också på mina nyinköpta skor, som i och för sig också är lite crafty!

 


Kommentarer
Postat av: Nattis

Så mycket fint, nån gång måste jag lära mig att ha tålamod så jag och kan pyssla ihop massa fina saker!

2009-09-29 @ 19:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0