Fjäderdekorationer

På Martha Stewarts hemsida hittade jag ett inslag om hårband och huvudbonader gjorda med fjädrar. Det som fick mig att fastna för det var det annorlunda sättet de gjorde egna "fjäderpaneler" på. Man kluttar lite lim (efter ett antal tester verkade Karlssons klister fungera bäst) på ett smörpapper och sen bara lägger fjäderspetsarna i limklutten och modelerar om till man är nöjd. Jag tog bort min "panel" innan limmet torkat helt. Klart!

Baksidan med limmet.

 

Framifrån, färdig panel.

 


När fjädrarna torkat kan man pynta dem med det man tycker passar eller bara ha den som den är. På MSs show sydde de i kanten på ett band som de sedan drog ihop och toppade med en knapp.

 

Lycka till!

 


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0