Julgriland

Eftersom jag är lite förtjust i den bondromantiska inredningsstilen fick det bli lite eget julpyssel i år.
En girland som önskar god jul.

Materialen jag använde var hobbyfilt, bomullstyger, band och pärlor.

 

Jag ritade upp sex hjärtan på fri hand i olika tyger.

 

Jag sydde för hand, men det går ju snabbare med symaskin.

 

Stoppning. Jag tycker om att stoppa ganska hårt.

 

Jag ritade spegelvända bokstäver på filten,
klippte ut och limmade fast med textillim.

 

Färdigpyntad med band och pärla. Smidigast och bäst med limpistol.

 

Lägg ut och bestäm avstånd osv innan du limmar.
Sen är det bra att inte limma limpistol på bordet. (Harkel)

 

Klart! (Miljöbild kommer til jul.)

 




 

 

 


Kommentarer
Postat av: kiki

Åh! FIIIINT!

Svar: Nej ina kläder verkar göra vad dom kan för att ta sig ifrån mig???

2009-11-12 @ 20:06:21
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0