Nya kläder på köksstolarna

Vi hade fyra stycken IKEA köksstolar hemma med den opraktiska färgen vitt på stolsitsarna. Dessa stolsitsar var inte så fina efter 5 års användning. Det var helt enkelt dags för en upprustning. Denna gång vade jag ett lite mönstrat tyg. Det är smårutigt, mer vävt tyg i vitt, biege och brunt.


Tyget kostade ca 290kr till 4 stolar. Äkta möbeltyg, så det är slitstarkt och tåligt.
Jag skruvade av sitsen, tog bort det gamla tyget och klippte ut fyrkater i det nya. Sen häftade jag bara fast med valigt häftpistol. Men man måste använda lite längre stift, för tyget var väldigt tjockt, det blev speciellt besvärligt när man skulle vika in hörnen. Sen skruvade jag bara fast sitsen igen och sen var det klart.


Så här fint blev det:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0