Diadem

Jag har kommit på att jag gillar stora fluffiga applikationer på diadem. Det finns ju en del att köpa. T.ex. det här från Kamilla Antonio för 1299kr:




Nog för att jag jobbar fulltid och kasserar in i slutet av månaden, men vem skulle spendera sina surt förvärvade på ett diadem!? Så här gör du ett eget för 39:50.

Du behöver:
2 meter, 2cm brett band. (Jag använde ngt slags nylon/syntet, så slapp jag stryka. Kostade 10kr/meter.)
Ett diadem. Detta från H&M 19:50kr.

Verktyg:
Sax
Limpistol
Tändare (För att smälta kanterna så det inte fransar sig. Fungerar bara på plast/syntet, allt annat brinner upp!)







1. Först gjodre jag en hederlig julstjärna på traditionellt vis av bandet. Beskrivningar hur man flätar finns lite överallt, bland annat här.
I slutet klippte jag av ändarna och värmde dem med tändaren och sen fäste jag dem med limpistolen.




2. Sen är det bara att fästa på lämplig plats på diademet. Limma ordentligt med limpistol. Jag övervägde att sy fast först, men tänkte att lite lim borde nästan sitta bättre.



3. Klart! Det svåraste var stjärnan, innan jag fattade hur man vek de sista fyra spetsarna, sen var det bara limmandet kvar.

Lycka till!









Kommentarer
Postat av: Nattis

Fint :)

2009-07-02 @ 15:08:41
Postat av: Anonym

Tackar. Den prydde sin plats på mitt huvud på Chrilles kusins bröllop. :)

2009-07-23 @ 00:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0