Presentask med broderi

När det var dags för J att få sin lilla bebis fixade jag en ask till bebispresenten. Jag hade en pappask från Panduro hemma som passade utmärkt för ändamålet. (Som de tagit bort ur sitt sortiment, såklart. Kan de sluta med sånt?) Jag köpte den i enkom för att det var ett fönster i locket.






Jag skar bort lockets "fönster" och målade asken med vit akrylfärg.






Med locket som mall kollade jag ut ungefär vilken storlek på broderi som skulle kunna passa i fönstret. Jag fastnade för Bambi ur ett gammalt nummer av The World Of Cross Stitching.
Den lila aidaväven är köpt på Tradera.
Garnredan snickrade jag själv av en bit papp och en hålslagare.






Färdig!
Det tog ca fyra dagar att brodera klart rådjuret.






Jag använde maskeringstejp på baksidan av pappen och över den satte jag fast en bit mönstrat papper med dubbelhäftande tejp. Jag vet inte varför jag knölade in så mycket av den kvarvarande aidaväven i locket, men jag tänkte att om man ledsnar på asken kan man i alla fall pilla lös broderiet och använda det någon annanstans.





Asken målad rosa på insidan med akrylfärg.





Inslaget med hampasnöre och virkad ros.




Kommentarer
Postat av: Nattis

Fint!!!

2012-03-13 @ 17:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0