Fixardag

Idag lyxade vi till med en lång sovmorgon innan det flaxades hit och dit över södra stan. På brädgård, klädaffär, inredningsbutik och blablabla. Väl hemma blev klockan 20.30 men det hindrade inte mig att riva ut mina pysselhyllor och stuva om lite. Mitt i alla lådtömningar fick jag för mig att omorganisera mina garner.




Jag tänkte färgsortera dem och i min inbillning fick jag för mig att jag skulle ha en praktfull regnbåge av garner när jag var klar. Jag hann till röd. Sen tog hyllan slut. Som tur är har jag en garnkänguru som har magen full med resten. PLUS en korg med osorterade restgarner. MINUS de garn som ligger i olika "pågåendehögar". Tyvärr finns det inte fler hyllor att tillgå heller. Som synes är den under proppad med annat.

Men städningen resulterade i lite mer plats på hyllorna ovanför skrivbordet, så att lådorna som står i bokhyllan kan hoppa dit. Så nästa projekt är att ämnessortera pysselböckerna i den nu, ny-rymliga bokhyllan. Kanske jag hinner greja lite med det innan det är dags att sova. Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0