Virkade äggdjur

Surfade runt och hittade en italiensk sida där man tagit tillvara på de gula plastburkarna som leksakerna i kinderäggen kommer i. Kolla in här!

Jag var ju tvingen att prova...
Eftersom mönster och beskrivning är på italienska hittade jag på ett eget mönster som följer nedan.



Tråkiga plastägg.




Roligt plastägg.




Jag satte i en smyckesring och nyckelkedja också.





Det blev en mus och en björn.


Mönster: (Virka i spiral som med amigurumivirkning.)
Med tunt bomullsgarn och virknål 2.5 mm.

Topp:
Varv 1: Börja med en magisk ring och gör sen 6 fasta maskor i den. (Du har nu 6 maskor)
V2: 2 fm i varje maska x6. (12)
V3: 1 fm i nästa och öka med 2 fm i nästa x6 (18)
V4: 1 fm i nästa två maksor och öka med 2 fm i nästa x6 (24)
V5: Virka ett varv med en fm i var m. (24)
V6: 1 fm i de sex nästa maskorna, sedan öka med 2 fm i nästa x3. Virka sen 3 fm i de tre sista maskorna på varvet. (27)
V7-11: 1 fm i varje m.
Fäst trådarna.

Botten:
Virka som toppen med lägg till tre extra varv på slutet, d.v.s:
V7-14: 1 fm i varje m.
Fäst trådarna.



Använd universalklister och limma fast toppen och botten på ägget med en limrand runt övre kanten på öppningen.




Limma fast filtdekor och ögon och sätt i en smyckesring i toppen och fäst t.ex. en nyckelring eller ett mobilsnöre.

Lämna gärna en kommentar om du också virkat ett äggdjur!




Kommentarer
Postat av: Nattis

Men gud så söta!!!

2012-04-15 @ 15:46:35
Postat av: Lena

Supersöta! Men jag vill se en uggla... ;)

2012-04-17 @ 11:47:25
Postat av: Anonym

Kanonsöta, skulle vilja ha en gris och en uggla, tvivlar på att jag är duktig nog att göra egna men kan alltid försöka :)

2015-07-06 @ 14:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0