Virkfeber

Jag har snöat in på virkning igen och råkade köpa en ny bok.



Nämligen Garn, garn, garn av Susanna Zacke och Sania Hedengren. I boken finns det både att virka och sticka. Ganska enkla projekt och idéer, inget superavancerat, vilket kan vara ganska skönt. Fotografierna av Magnus Selander är ljusa och färgglada. I slutet av boken finns det lite snabbskola på både virkning och stickning.
Det är lite basic och lättsmält, men kanske är det det som är meningen. Alla ska kunna fixa det utan att kunna alla krusiduller.



Jag gav mig på en enkel mormorsruta.


Enkla steg-för-steg förklaringar i boken.




Min mormorsruta blir en liten minimatta.




Kommentarer
Postat av: Nattis

Mormorsrutor är så fint!

2011-10-18 @ 12:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0