Bokpaket

Jag beställde lite nya böcker från bokus.se för ett tag sen.


Fr.v: 75 Fresh Card Ideas från McGray, D.I.Y. Bride Crafty Countdown,
Girligami av Cindy Yo och Gör Snygga Paket av Annica Thorsberg
.

Som recension på Girligami och DIY Bride Crafty Countdown, kan jag säga att jag returnerade de böckerna. Huvva vad besviken jag blev!
Jag kollade upp båda böckerna på amazon.com först, och tyckte de såg roliga ut, men de var verkligen tråkiga. Det bästa i böckerna var de 4-6 sidor man fick kolla in på amazon.com.

Girligami
Jag trodde att man, i Girligami, skulle få roliga tips på hur man vek, t.ex. skorna på omslaget, av origamipapper. Men neeej... Man kan bara vika designerna (som bla. kakor och glass mm) av de glossiga papper som följer med i slutet av boken. Det var lite lekis-varning. Med vikveck och allt. Vad gör man när de pappren som följer med tar slut? Jättetråkigt!

DIY Bride Crafty Countdown
Ja. Vad kan jag säga. För nybörjare i pysslets värld kanske den var händig. Men, hjälp! Snacka om träig bok! Jag trodde jag skulle få olika uppslag på placering- och inbjudningskort. Hur man gör egna corsage mm, men nej. Basic, basic om hur man gör... ja. Jag har till och med glömt. Så trist var den. Men är man nybörjare och har absolut noll koll vad man ska göra på sitt bröllop så, kanske. Men nej, det gick bort.

De andra två böckerna kan jag däremot rekommendera, även om de inte får bättre betyg än godkänt. Vill man lära sig basen för snygga inslagningar och olika sätt att slå in olikformade paket samt lite piff på t.ex. gå-bort-vinet var Gör snygga paket en bra handledning.

Kortboken var mer som en inspirationskatalog med olika designers som gjort kort till alla tänkbara tillfällen. Mycket och bra inspiration. Liten vägledning i början om olika tekniker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0