Smyckesverkstad

Jag hittade min pärlväv längst in i syskåpet för ett tag sen. Varpad och klar. Den har nog legat så i ungefär två år om jag inte minns fel. Jag kommer ihåg att jag sprang hela stan runt efter den för att hittade den i en förortsgalleria tillslut. Denna jakt till trots hamnade den alltså i längst in i syskåpet.
   Men jag måste få skylla lite på att jag hade tappat bort både varp och beskrivning och hittade dem igen för inte så länge sen.
 
För någon vecka sen använde jag väven för första gången. Då kom nästa problem: jag hade ju inga avslut som passade. Det är inte helt enkelt att hitta fästen/avslut som är bredare än 10mm.
   Tillslut hittade jag lillaparlan.se, och de hade allt jag någonsin behövde. (Grymt mysigt urval, prisvärt och supersnabb frakt = rekommenderas!) Hittade bandfästen på både 20- och 30mm. Råkade visst slinka ner lite annat trevligt i kundvagnen också...
 
I started to use my pearl loom two weeks ago and can't seem to be able to stop making jewellery! So last week the result of my new found love for this craft ended up in a pile of bracelets. Two of them made with the loom, the top one is braided, bottom one is made from suede strings and the one in the middle is on elastic string.
 
Resultatet blev en hög med armband:
 
 
 
Det första är flätat med glaspärlor, det andra är på 10-radig pärlväv, tredje på resårtråd med kinesisk kristall, imiterad turkos och hjärtlås, fjärde på 10-radig pärlväv och det sista är mockasnören med imiterad turkos.
Det var visst lite roligt.
Resultat: snöat-in-på-smycken-period.
 
 

Kommentarer
Postat av: Uppsalasfinest

Åh! Fantastiskt fina!

2012-10-21 @ 09:04:15
URL: http://uppsalasfinest.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0