Diespärm

Svensk Scrapbookings Youtube-TV finns en film som beskriver hur man gör en egen diesförvaring. Jag gjorde en egen variant med inspiration från filmen.


Jag använde en gammal wellpappförpakning samt två
övningskörningsskyltar (som är billigast på Biltema).






Och så använde jag tyg till pärmen, samt papper att ha på insidan.
Jag började med att klippa ut bitar i wellpapp, storkelen som nämns i filmen.





Tyget klipps ut med ca 4 cm extra runt om, och klipp ut
små fyrkanter i varje hörn. Limma fast tyget på pappen.







Limma fast de övre och undre kanterna och vik sedan in lite på hörnen
innan det är dags att limma fast långsidorna. Se bilder ovan.






Pappret fäste jag med dubbelhäftande tejp (även här är Biltema kung!)
De ska täcka de råa tygkanterna.





Magneterna klipps av på mitten och fästs på pappret med dubbelhäftande tejp.





In med diesen!




Jag märkte pärmen med min DYMO.





På framsidan en liten dekor utstansade med hjälp av pärmens innehåll.




Klar!





Kommentarer
Postat av: Marie

Jädrar vad sneaky! Blev lite sugen på att prova själv... Kram!

2011-07-19 @ 00:24:54
URL: http://backhall.wordpress.com
Postat av: Jessica

Ja visst är det :)

Smart pärm, har tänkt göra nåt liknande till mina clearstamps, vet inte vad de fäster bäst på bara.. Får klura vidare :))

2011-07-19 @ 09:06:49
URL: http://aaceton.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, det eller kanske skulle försöka få tag på nån hårdare plastbit. Vi får se :)

2011-07-19 @ 22:39:09
URL: http://aaceton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0