Maskinbroderade handdukar

Kusin K fick handdukar till sin första egna lägenhet i julas. Eftersom hon råkar gilla badankor av någon anledning blev det sådana på handdukarna. Först tänkte jag brodera med bomullstråd för hand, alternativt sy på applikationer, men eftersom handdukarna är vita, ville jag att de skulle gå att tvätta utan att färga. Så det blev tvättäkta sytråd och frihandsbroderi på symaskin.


Jag använde en gammal broderi-ram som stadgade upp
arbetet medan jag viftade runt med det i maskinen.






Eftersom jag broderade på fri hand blev ju alla små söta ankor unika!




Färdigbroderade handdukar.









Kommentarer
Postat av: Pleu

Vilken bra smak din kusin verkar ha! :)



/Ett annat badanksfan. :P

2011-01-18 @ 21:59:41
URL: http://pleu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0