Filtkudde med text

I julas fick kusin M en egendesignad kudde. Jag gjorde den i filt med applikationer. Den gamla frasen "hem ljuva hem" i grafitti-stil.



Först skrev jag ut texten, och överförde sen på mönsterpapper.




Nåla, klippa ut...




Såklart skulle texten ha fler än en färg.




Bakgrund till texten färdig. Limmade på bokstäverna med universallim.




Ett ord klart.




Sen limmade jag fast på en större filtbit.




Jag gjorde ett fodral till en 40x40cm stor kudde.




Bakstycket gjorde jag av två bitar bomullstyg som jag fållade och la omlott.





Sedan sydde jag ett knapphål i den övre delen och sydde fast en knapp.




Klar! (puh!)








Kommentarer
Postat av: Pleu

Kudden blev assnygg! Du råkar inte ha fonten till bokstäverna eller ritade du dom själv?

2011-01-17 @ 10:31:29
URL: http://pleu.blogg.se/
Postat av: Iris

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2012-03-19 @ 00:39:56
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0