Romantiskt armband

En liten beskrivning på armband med spets och pärlor:

 

Du behöver:
Bomullsspets
Glaspärlor
Nylåntråd
Smyckeslås
2 klämlås
Berlock
Smyckesring

 

Verktyg:
Synål
Smyckestänger
Sax

 

1. Börja med att ta fram önskad spets (eller tygband) och pärlor du vill använda. Prova lägg dem bredvid varandra för att se att det matchar som du vill.



2. Klipp inte till någon bit på spetsen, utan rynka och trä på en pärla om vartannat till det räcker runt din arm. (Kom ihåg att det tillkommer smyckeslås, så gör det inte för långt.) När längden är bra, fäst den sista pärlan med sytråden och klipp av spetsen. Lämna lite spets i början och slutet så det får plats klämlås.



3. Kläm fast klämlåsen med plattång i början och slutet på spetsen. Fäst sen smyckeslåsen i klämlåsen och addera berlocken.


Färdigt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Såg din fina necessär till svärmor din, kom o tänka på det lilla fina festivalkittet du gjorde till mig. När jag nu flyttade ännu lite norrut bytte jag dock ut kondomerna och tuggummit;)

2011-04-05 @ 16:13:58
URL: http://sannan-incaseof.blogspot.com
Postat av: Sanna

Skriver svaret här med:



Åhå, det är ju den! Jo den är kvar. Dock är ju rännandet på musikfestivaler obefintligt numera men det är en av de finaste o mest minnesvärda presenter jag fått :D

2011-04-05 @ 19:40:17
URL: http://sannan-incaseof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0