Julklapp #7

Mitt lilla sockersöta kusinbarn blev naturligtvis bortskämt med många fina julklappar i julas. Egentligen skulle hon bara få hårbandet av mig, men efter att hon varit hemma hos mig och sett min fina flaskpudel hade hon inte ögon för något annat. Jag fick helt enkelt sticka en till och stoppa till ett mjukdjur.

Men jag hade lämnat tillbaka boken med instruktionen till bibblan redan, så efter lite letande hittade jag ett engelskt mönster på nätet, från 60-talet. Bara det att när det stod "big bottle" så menade de verkligen "big bottle". Ingen 75:a här, inte. Han blev onekligen extremt fet och döptes på julafton till Svino.
Ja, det är ju en pudel, men ser mer ut som en gris. En Pudelgris, helt enkelt. Kusinbarnets mormor trodde, passande, att det var en gammal bortskämd knähund från någon finare förort som blivit omplacerad, eftersom den äldre dam som hade haft hand om honom, övergödde stackarn!
Dessutom blev halsen väldigt smal, vilket resuterade i ytterst komiska huvudrörelser. Lea blev i alla fall glad och somnade med Svino på kvällen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0