Anslagstavla

När saker började ramla ner från min lilla magnetlist, var det dags att byta anslagstavla.

 

Först mätte jag på den tilltänkta platsen på väggen hur stor jag ville att den skulle bli. Sedan sågade jag till en ca 10mm MDF-skiva.

 

Jag köpte 1m vadd på sybutiken och 1m tyg samt 5m sicksackband på Panduro.

 



Sedan klippte jag en bit vadd, ca 5cm större än träskivan och tyget ca 8cm större. Sedan häftade jag fast båda två direkt på baksidan med en häftpistol.



Hörnen vek jag in omlott och häftade fast.





Sedan mätte jag ut vart banden skulle häftas fast och fäste dem på baksidan.




Som avslut spikade jag fast möbelnubb från Claes Ohlson på varje ställe som banden korsade varandra. Tänk på att ha en underlag om nubben är länge än skivan är tjock. Jag spikade spetsarna som kom ut bak, åt sidan.




Det blir en mer "kuddig" effekt av vadden med nubben.




Klar och upphängd på sin rätta plats!
(Med tavelkrokar på baksidan från CO.)



Lycka till!





Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad fint det blev. Hur hinner du allt?

/Mamma

2010-03-01 @ 16:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0