Bokpaketet

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade bokpaket från Bokus! Jag var och hämtade det idag. Det bestod av tre böcker: Warm Fuzzies av Betz White, Pretty Little Pincushions av Susan Brill och Sew & Stow av Betty Oppenheimer. Alla böcker är från USA, efter som jag upptäckt att det är det enda raka om man vill ha schyssta pysselböcker. Som nämnt tidigare är Sverige rätt efter på den fronten.


 

 


 

Författaren till Warm Fuzzies såg jag för första gången på Martha Stewards tv-show. Där gjorde hon uppföljaren till den, tydligen, väldigt populära cupcake-nåldynan, den på omslaget. Se det underbara klippet här. Boken är fylld med egenhändigt filtade pysseluppslag och många väldigt användbara saker.

 

Warm Fuzzies innehåller helt enkelt projekt och pyssel med tovat material. Det står hur man tovar stickat i tvättmaskinen och vad man behöver för material. Väldigt komplett. Massor med söta små grejer. Även en del barnkläder och babyfiltar vilket kan vara bra om man har ngn liten i familjen. Mycket prisvärd och inspirerande bok! Längst bak finns alla mönster.

 


 

Pretty Little Pincushions är en bok med en samling nåldynsmodeller och hur man tillverkar dem. Även denna har mönster i slutet av boken. Det är en samlingsbok av flera designers där alla har fått bidra med en egen design. Vad jag förstår så är alla Pretty Little-böcker uppbyggda på det här sättet. Det finns böcker för presenter, filtpyssel m.m... Många bra och roliga nåldynor, mestadels i filt, vilket ju är ett väldigt tacksamt material. Prisvärd och förvånandsvärt innehållsrik och omfattande bok på ämnet.

 


 

Den sista boken, Sew and Stow, är precis vad den heter. En hel bok med sybeskrivningar på oerhört praktiska saker! Allt från rese-smyckesfodral och väskaxelband, som synes ovan, till sovsäckar och skoförvaring. Otroligt inspirerande och mysig bok. Boken är uppbyggd som en katalog i början. Först kommer bilder på alla designer och sedan följer beskrivningarna med noggranna additionella illustrationer. Också förstås otroligt prisvärd bok! Nästan en investering, faktiskt.



För att summera det hela kan jag säga att jag definitivt inte kommer ha brist på inspiration och uppslag den kommande tiden vad gäller pyssel. Nu har jag så mycket att tugga i mig att jag vet knappt var jag ska börja. I betygväg får de två första böckerna Väl Godkänd och Sew and Stow får Mycket Väl Godkänd.

Ett väldigt bra tips när man vill kolla runt efter amerikanska pysselböcker är att kolla in amazon.com och skriva in sökord på det man är ute efter och sedan välja "books" i rullgardinen bredvid. Oftast har amazon så man får se några sidor ur boken plus att det ibland finns bilder på saker folk har gjort från böckerna. Det är förvånandsvärt hur många av de amerikanska böckerna som Bokus och Adlibris har i sitt sortiment. Jag hittade kanske 9 av 10 av de böcker jag sökte efter.

När det gäller svenska böcker: bläddra i bokaffären innan du e-handlar eller låna på bibblan.

Happy hunting!





Kommentarer
Postat av: kiki

Åh vad roliga böcker!!! :) Snygga naglar btw :D

2009-09-22 @ 23:51:22
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Nattis

Oj oj Chrille kommer knappt att kunna kontakta dig kommande tiden, såg ut att finnas massa kul att pyssla med!

2009-09-23 @ 16:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0