Bokpaket #2

Äntligen har jag fått mitt bokpaket från adlibris.se.

Det innehöll:
Pärlpassion av Dorothy Wood, Fabric Jewelery av Teresa Searle och Tildas Hus av Tone Finnager.








Pärlpassion börjar med ett kapitel om material, verktyg och grundtekniker man bör kunna innan man ger sig på projekten.
Själva projekten är inte så avancerade, och valet av färger och material är något omoderna, men idéerna är fullt gångbara. Har man lite fantasi kan man själv göra om projekten till lite mer uppdaterade och personliga pärldekorationer. Boken inehåller allt från smycken och inredning till presenter och bruksföremål. I slutet av boken sitter mönsterdelar till projekten.








Fabric Jewelery är en av de böcker jag suktat efter länge. När jag äntligen skulle beställa den var den slut på bokus! Fick en aningens panik innan jag såg att de hade den på adlibris. Puh.
Även denna bok börjar som brukligt med presentation av material, verktyg och tekniker. Varje projekt har överskådliga och detaljerade foton som beskriver hur man går till väga. Något jag också gillar är att i introt till varje projekt visas en bild på allt material man behöver för just det. Både färger och material känns moderna och väldigt inspirerande. I slutet på varje projket finns även en "try this"-ruta med alternativa utföranden. I slutet av boken sitter mönster till alla blommor som smycken.

 

 

 

 


 

 

 

Tildas Hus var slut sist jag skulle beställa den. Att Tone Finnagers dockor och shabby chica inredningsstil är populärt i Sverige råder det inga tvivel om. Panduro har en helt egen avdelning med tyger, band och annat pysselmaterial från "Tilda basic"-kollektionen.
Ursöta rosa, rutiga och randiga saker som tofflor, nåldynor och dockor finns i mängder. En väldigt prisvärd bok, men lite i överkant när det gäller pluttenutt och rosa. Men som sagt, med lite andra tyger och färger kommer man långt. Boken är indelad i pyssel för hemmets alla rum, t.ex. köket, hobbyrummet och sovrummet. Det finns saker att göra till mormor så väl som lullplutten i släkten. Dock inga barnprojekt, direkt. En del sömnad är lite mer avancerad.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0