Pysselfest!

I och med firandet av denna bloggs ettårsdag var det kalas! Pysselfesten blev mycket lyckad, alla verkade nöjda och hade roligt. Här kommer bilder från festen:


De pysslande gästerna fick en liten påse med sig hem.

 

 

Mamma kom dagen innan, Judit anlände först av övriga.
Afternoon Tea är uppdukat.

 

Nästa gäng: kusin Magnus, Sara och deras Lea längst till höger.
Sambon ansluter, till vänster.

 

 

Även de små ska få en chans att pyssla. Här plockas fingerfärgen fram.
Pappa hjälper till.

 

Än är det kanske några år kvar till konstnärsdebuten.
Det mesta av färgen hamnade i munnen.

 

Madde och Nathalie ansluter (i mitten längst bak) och pysslet plockas fram.

 

 

Farbror Christian och pappa Magnus tröttnade tillslut på
kökets förbrila aktiviteter och kollade på tecknad film.

 

Sara pyntade hårspännen till dottern.

 

Med söta körsbär.

 

Passar perfekt!

 

 

Judit och mor in action.
Många klagade i sena timman på stela ryggar, jag förstår inte varför...

 

Judit kämpar på med sin duk. Mycket fint broderi.
Men tålamådet var det tydligen värre med :)

 

 

Mamma gjorde julpynt. Här hjärtan av metalltråd och pärlor.

 

 

Det senare alstret "Älgen Rudolf" hänger dock i min gran i år.
Han blev genast adobterad av moi.


Du kan enkelt göra en egen tråd-figur. Tråden är med hjälp at tång formad efter en vanligt pepparkaksform och pyntad med pärlor.

 

 

Faster Ulla-Britt dök upp på eftermiddagen.
Hon avnjöt te och scones efter jobbdagen, lekte med barnbarnet och höll oss sällskap.

 

 

Jag lärde Nathalie...

 

 

...och mamma Madde att göra Kanzashiblommor.




Här är min, Nathalies och Maddes kanzashi!




Det röstades på oätbara tårtor...




...och efter maten kom födelsedagstårtan fram
(Några timmar för tidigt, men det var gott!)



Innan tolvslaget gjorde jag en sjöhäst, och när vakan var slut, blev det nattinatti.







Kommentarer
Postat av: Nattis

Tack igen för i lördags! Och tack för att du lärde mig vika de vackra blommorna, nu har jag fått blodad tand... Kanske att jag sätter igång en verksamhet hä nere! Tommy tyckte iaf att min fjäril var söt!

2009-11-16 @ 09:29:17
Postat av: Mamma

Hej!

Jag var alldeles slut när jag kom hem till Eskilstuna efter allt pillande med pärlor och blommor. God mat och god tårta - Tack Christian för hämtning av den. Jag får väl inhandla lite pynt att återgälda sedan./M

2009-11-17 @ 14:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0