Pysselmania!

Veckan som gått har mina kusiner varit på besök. Vi passade på att pyssla som galningar! Jag, som såklart fastnade i kanzashiträsket, smittade av mig lite. Nedan synes (inte) köksbordet proppat med pysselmateriel. I fyra dagar var det ockuperat.


Kristin viker kanzashi och Terése tar en paus på måndagseftermiddagen.


Rita blev så småning om roligare än tygblommor för somliga.


Men inte för mig! Dag fyra kom vi dessutom på ett nytt kronblad: spetsigt.



Kristin modellar sina nya kanzashiörhängen.



Terése ritade donnor. (Denna enligt henne ovanligt ful.)



Veckans kanzashi-skörd:


Söndag



Måndag



Tisdag
(Här upptäckte vi spetisga kronblad och dubbla runda.)


Tisdag - andra kollektionen


Måndagen planerades effektift. Vi tog pendeln in till stan så vi var inne vid öppetdags för butikerna. Vi tog en vända på några tygaffärer i samma område och en kaffe på Vete-Katten, sen hemma innan ett. Sen blev det hardcore-pyssel hela eftermiddagen. Men det var inte bara japanska tygblommor, det blev lite filtpyssel också.

En ny munk. Citronglacyr denna gång.


Kristin hittade roliga filtkatter på craftblog.com


Helt klart en mycket givande vecka!













Kommentarer
Postat av: Nattis

Så mycket fint!!

2009-08-29 @ 15:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0