En blomma till värdinnan

Som nämnt tidigare var jag bortbjuden i fredags. Inte nog med att jag hade blomma i håret, jag var ju tvungen att ge bort en också. Ja, en kanzashi, förstås. :)
Jag gjorde en vanlig dubbel kanzashi med dubbla tyger och pärlemorknapp med pålimmad strass. Så pass klassisk och lite "chanel"-inspirerad att man kan ha den till allt. För jag limmade på en broschnål på baksidan.
Ja, okej, en blomma alltså, men eftersom jag var bjuden på middag vill jag inte ge bort en brosch. Så jag böjde till en blompinne (ståltrådar med grönt papper på Panduro till fejkblommor) så den passade runt broschnålen och fäste med att knyta en rosett i sidenband så den satt fast.




Sen gjorde jag ett kanzashi-blad och limmade fast på pinnen.

Tadaa! En gå-bort-blomma som även är en present: en brosch!


Sen lindade jag bara lite silkespapper runt och gjorde en till rosett om, och sen var den klar att ge bort.

 

 

 


 

 

 





Kommentarer
Postat av: Nattis

FINT!

2009-08-31 @ 20:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0