Att sticka eller inte...

Jag har alltid älskat handarbete. Jag har även alltid haft en hatkärlek till stickning. Varför detta viftande med pinnar och det går sååå långsamt. Nu har jag insett att jag har bara varit okunnig. Efter en tripp till ortens bibliotek har jag nu alltså blivit kär. I en bok. Ny stickning av Erika Knight. Köp, köp, köp den här!

Jag insåg när jag bläddrade i den att en flaskpudel (anno 1960) var precis vad mitt barskåp behöver. Det var som en uppenbaralse när jag insåg att jag faktiskt kunde läsa beskrivningen och fattade vad alla förkortningar var. Jag lärde dessutom mig själv att lägga upp maskor och maska av med hjälp av den lilla stickskolan i början. Men först övade jag lite på en svart garnstump. Jag fick repa upp sju gånger innan det satt och då gick jag över på det riktiga garnet.


Fortsättning följer...






Kommentarer
Postat av: Natta

En flaskpudel... Ska bli spännande att se :)

2009-08-13 @ 09:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0