D.I.Y armband i mocka

Du behöver:
1 m mockasnöre
2 klämlås
4 ringar
1 smyckeslås
Berlock(er)

Verktyg:
Griptång
Rundtång
Sax



1. Börja med att klippa mockabandet i tre lika delar och kläm fast ett klämlås i enda änden.
2. Fläta sedan banden samman.



3. Kläm fast andra klämlåset efter du klippt av flätan i lagom längd för ditt armband.


4. Trä på smyckeslåset på en ring och fäst i en andra ring som du trätt i ena klämlåset.
5. Trä de andra två ringarna i andra klämlåset och trä på berlocken i den yttersta.

Armbandet är nu klart!



Variera material och berlocker eller pärlor efter egen fantasi och smak.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Inger Hägg

Hej! I en virrig jakt på makramebeskrivningar hamnade jag på din sida. Vill bara säga att jag tycker du har en skön stil även om vi inte har samma stil (om du förstår vad jag menar). Dessutom blir jag illande grön av avundsjuka på din hejdlösa kreativitet; precis sån vill jag vara!!! Kram på dej o du skona tjej! Inger H.

2012-01-19 @ 17:22:23
URL: http://livsglada

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0